Uzun İnce Bir Yol

Burhan Günel-Uzun Yol SurucusuOcak ayının ortası. Her zamankinden daha zor geçti bu kış. Nereye uzayıp gittiğini bilmediğimiz yolun devamı, sisten iyice gözükmez oldu. Tam da o belirsizliğin ortasında yürüyordum. Bir şeylere tutunmak için, bir dalın peşinden sürükleniyordum. Uzun zamandır geçmediğim bir metro istasyonunda eğitimli sokak müzisyenleri bu şarkı çalıyordu. O gün daha da anlamlı geldi: “Yetişmek için menzile gidiyorum gündüz gece.”

Burhan Günel’in öyküleri o sisi ortadan kaldırıyor. Size öykünün en başından o menzili gösteriyor. Kelimelere, bazen de bir kamyonun yolcu koltuğuna atlayıp gidiyorsunuz o yolda.

Belki de hayatın belirsizliğine inat öyle yazmıştır öykülerini. Tıpkı doğduğu şehrin tam ortasından geçen Asi gibi tersine aksın diye hayatın. İnatla, kendi bildiği yolda, eski izleri takip ederek.

Hayatın yüklerini bir kamyonda taşır. Bırakması gerektiği yere götürüp yeni yükler alır kasasına. Çünkü yükün yoksa yaşanacak bir şey de kalmamıştır. Gidilmemiş yerlere, en yüksek dağlara o ağırlıkla çıkmak anlamlıdır ancak.

Güz odası, mimoza çiçeği, bahar dalı, atları olmayan bir fayton, güvercinler, rüyalar, roman kahramanları. Hepsini yüklenip keşfe çıkar o görmediği yerleri.

Bugün 7 Nisan. Kendisi seçmiş olsa eminim yine baharda ve nisan ayında doğmak isterdi. Burhan Günel kimdir? Bize kendisi anlatsın:

“Adım Burhan, soyadım Günel. Gövdem gibi adım da bu dünyadan geçip gider. Kalırsa anlık bir sevinç kalır, ardından hüzün onunla beraber. Yani ölümsüz olan insanlar değil, çiçeklerdir. Ben de işte böyle, bir çiçeğe tutundum; bakışını, duruşunu, gökyüzüne savruluşunu yazıyorum.

Bu öyküyü son kez yaşadım (Bir daha olanaksız.). Kendimi de buldum böylece, nicedir yitirmiştim. Adım Burhan, soyadım Günel. Şimdi yeniden başlıyorum.”

Dilvin TufekciogluDilvin Tüfekçioğlu
İpekli Mendil Yazarı

Bir Cevap Yazın

