Seyrek Yağmur ile Söndürülemeyen Alev

Baris Bicakci-Seyrek YagmurBarış Bıçakçı, bu yıl çıkardığı kitabı Seyrek Yağmur’la okurlarının içine bir kıvılcım düşürdü ve seyrek bir yağmurun bu alevi söndüremeyeceğini gösterdi.

Kitabın eleştirilerini okudum (elbette kitaptan sonra), arkadaşlarımla konuştum, çoğunluğun içine sinmeyen bir durum vardı bu kitapta. Sanki aceleye gelmiş, biraz eksikmiş, eskisi gibi değilmiş gibi yorumlar vardı. Sevdiğim bir yazarla ilgili objektif olamıyorum, burası bir gerçek. Ona yapılan bütün eleştirilere göğüs germek, savunmak ihtiyacı duyuyorum. Bu yazıyı bu yüzden mi yazıyorum bilmem, ama Barış Bıçakçı’nın, böyle bir dönemde ancak böyle bir kitap yazabileceğini düşünüyorum. Belki de her birimiz yaptığımız işlerde bu etkiyi yaşıyoruz. Sanki dünyanın sonuna gelmişiz gibi geçirdiğimiz şu günlerde hepimiz biraz aceleci, biraz eksik, biraz eskisinden farklı değil miyiz?

Aynı etkiyi Kaan Tangöze’nin Gölge Etme albümünde de hissetmiştim. Etrafım müzisyenlerle dolu, ağır eleştirdiler. En ılımlısı, “Aceleye getirmiş,” yorumunu yaptı. Oysa orada da tahammülsüz bir duruş vardı. Bu şarkıları artık daha fazla bekletemeyecekti elinde, bir an önce paylaşmalıydı.

Katlanmak istemezsin olanlara, ama yapacak bir şey yok gibidir. Elinde bir araç vardır ve onunla dışa vurursun öfkeni. Bireysel üretime verirsin kendini, öyle nefes alabilirsin ancak. Barış Bıçakçı’nın seyrek yağmurunu seyrek seyrek okurken fonda hep Kaan Tangöze’nin son albümü vardı. Günümüz ozanı dediler Kaan Tangöze için eleştirilerde, Barış Bıçakçı da çok yakınında durdu bu kitabıyla. Tarihe not düşmek gerek, biraz acelece…

Pelin OneyPelin Öney
İpekli Mendil Yazarı

Bir Cevap Yazın

