Yorulmayan Savaşçı Kemal Tahir

Kemal Tahir-Gol Insanlari“Biraz şüphelensek çok şey değişecek”

Bu günü anlamanın yolunun dünü incelemekten geçtiğine olan inancını hiç kaybetmemiş bir yazar Kemal Tahir. Hayata veda ettiği 21 Nisan 1973’e kadar bütün bir ömürü sorgulamaktan, şüphe etmekten vazgeçmeden sürdüren yorulmayan savaşçı yazarımızı saygıyla anıyoruz.

Bütün Bir Ömür:
“- Birazdan gelirim! diyerek sokağa çıktı, istasyona kadar heyecanla yürüdü. Fakat rayları yokuşun altında görünce, artık orada yapacak hiçbir işi kalmadığını anladı.

Bir ağaca sırtını dayayarak saatlerce manevra yapan lokomotifleri, gelip giden trenleri seyretti, içinde duyduğu garipliğin nereden geldiğini bir türlü kestiremeden, kendisini bu hayattan yıprandığı, çöktüğü için, söküp attıklarım bir an bile sezemeden yırtık gölgeli sıska ağacın dibinde durdu.
Şimdi lodosun tren çığlıklarını dalgalandıra dalgalandıra Nuhkuyusu’ndaki eve getirdiği günler, istasyona bakan tepede dalgın bir ihtiyar vardır. Bu adam yılların insafsızca törpülediği bütün bir ömrü, rayların sesiyle tekrar yaşamak isteyen, buna zaman zaman muhtaç olan makasçı Recep babadır.” Rayların sesi – Üstadın Ölümü

“Hayatım boyunca bir sistem dahilinde düşünmeye çalıştım. Sistemden ayrılmadım. Yazdıklarım bir rastlantının sonucunda değil, sistemli düşüncenin sonucunda bulunmuştur. Bundan ötürü doğrultumda yanlışa düşmedim; olaylar söylediklerimi doğruladı. El yordamıyla değil, bir sistem içinde düşünmelidir insan. İnsanlar yanlış yapabilir. Ama çok çekmiş insanlar talihlidir. Yanlış yapmaları daha zordur. Benim geçtiğim yollarda kendini tüketen ve benim çektiğim acılardan geçen insanlar doğrulara daha kolay erişebilir. Yazdıklarımı bir gün tarih yargılarsa, bu ilişkiyi mutlaka görecektir. Romanlarımın doğruluğunu ortaya koyacaktır. Ben romanlarımda dünü yazdım. Ama romancı dünü yazarken kendi gününü yansıtır bir bakıma. Hatta, gelecek için yazar…” Kemal Tahir

Kemal Tahir2

Mehtap AkdenizMehtap Akdeniz
İpekli Mendil Yazarı

Bir Cevap Yazın

