Farklı Boyutlardan Seslenen, Farklı Bir Yazar; Giovanni Scognamillo

“Dayanamadım, adımlarımı sıklaştırdım, arkasına geldim, omuzuna dokundum. Hayır dokunmadım, omuzunu kavradım, döndürdüm adamı bana baksın, bir insana baksın, göz göze gelsin diye.

Yalnız Adam döndü, kapkara gözleri ile bana baktı, dudakları kıvrıldı ve… gitti, birden yok oldu, silindi ortadan.

Sonradan, çok sonradan anladım insanın insana gerçekten bakmadığını, hep bakar gibi yaptığını…” Yalnız Adam – Beyoğlu Kâbusları ve Diğer Öyküler

Giovanni Scognamillo-Beyoglu KabuslariNeleri görürüz hayat hızla akıp giderken, ne kadarını fark ederiz dibimizde olanların? Ürkütücü bir müzik, aniden duyulan bir çığlık, kan, vahşet değildir Giovanni’nin öykülerindeki korku. Yanıbaşımızdaki duygudur. Heyecan, üzüntü, huzur, mutluluk gibi yaşaması kaçınılmaz bir duygu. Bazen sadece bir kişinin gördüğüdür ya da bakıp göremediği. Bir sebepten ve kim bilir ne sebepten karşımıza çıkanı fark ettiğimiz anları anlatmıştır. O yüzden bana çok inandırıcı geliyor yazarın fantastik öğeli tüm öyküleri.

Sadece öykücü değil, iyi bir sinema tarihçisi, eleştirmen, araştırmacı, korku üstadı, farklı insan, kıymetli bir entelektüel, Beyoğlu aşığı. Çoğu öyküsünde Beyoğlu’nun Beyoğlu olduğu zamanların izini sürmek mümkün; Danışman Pasajı eski adı ile Hacopulos Pasajı, Tepebaşı, Çiçek Pasajı, Grande Rue Pera, Galatasaray Lisesi,Mis Sokağı, Tarlabaşı, Balık Pazarı ve niceleri…

Türk Sinemasında 6 Yönetmen, Dünyamızın Gizli Sahipleri, Uzaydan Geldiler, Türk Sinema Tarihi, Bir Levantenin Beyoğlu Anıları, Frankestein’ın Laneti, Korkunun Sanatları, Beyoğlu’nda Fuhuş, Mumyanın Mezarı, Canavarlar Yaratıklar Manyaklar, Dehşet Öyküleri, Beyoğlu Kabusları ve Diğer Öyküler, Dehşet Öyküleri, Türk Sinema Tarihi, Beyoğlu’nda Sinema, Aşk ve Korku kitaplarının bir bölümü sadece…

İyi ki var ve iyi ki doğmuş, kendisini sevgiyle kucaklıyor ve kutluyoruz.

Izzetiye Kececiİzzetiye Keçeci
İpekli Mendil Yazarı

Bir Cevap Yazın

