Yaşamakla Yazmak Arasındaki Temel Fark – Memet Baydur


yazmakYAŞAMAKLA YAZMAK ARASINDAKİ TEMEL FARK:
 “Geçenlerde yolda karşılaştık, görüşmeyeli nerdeyse on yıl olacak, ne var ne yok dedi, Sevda ve Sevgi’den söz etmeye başladım, ikinci cümlede sözümü kesti ve Kavramsal Sanatın öldüğünü bildirdi. Başın sağ olsun dedim ama dinleyen kim, onbeş dakika anlattı cenazeyi! Ayrılırken muhakkak görüşelim dedi. Borges ile Osman Hamdi’nin poker oynadığı bir geceden bahsetti. Pek iyi anlayamadım. Ayrıca Arabesk Kültür ve Romanımızda Psikanaliz adlı bir inceleme hazırlamış. Muhakkak okumam gerekirmiş. Yine vedalaştık. Üç adım yürüdüm, seslendi. Baktım karşı kaldırımda. Şam şeytanı gibi mübarek. Salman Rüşdü’nün kitabını hemen okumalıymışım. Yüzde yüz emin çünkü, nasıl olsa okumamışımdır! Eve gelip duş yaptım, bir nane-limon kaynatıp içtim. Uykum vardı. Uyuyamıyordum. Çocukların okuldan dönmesine iki saat vardı. Karım işindeydi. Bir Japon şirketinde sekreter. Benim edebiyat öğretmeni olarak bir yılda kazandığımı bir ayda kazanıyor. Japonların aptal olduğunu söylüyorum yüksek sesle. Beraber gülüyoruz. Karım… alay ettiğim insanları sevdiğimi söylüyor. Demek yazarsın sen? Neydi adın Ahmet Baydur mu? Mehmet Baydur demek ki. Biliyor musun, yaşamakla yazmak arasındaki tek belirgin fark nedir? Yaşadığını yırtıp atamıyorsun.”
Gün Gece, Oyun Ölüm – Memet Baydur

Bir Cevap Yazın

