Abla – Ahmet Büke

Sevgi Sosyal-Tezer OzluABLA: “‘Uzun uzun yürüyelim,’ dedi.
‘Gerçi bana hava hoş. Yorulmuyorum artık. Sen sever misin?’
İnsanın bu dünyada ablası olmalı. Hatta o kardeşi olduğunu, uzaktan onu sevdiğini, onun için endişelendiğini bilmese de ablası olmalı insanın. Misal benim Feride Abla’m vardı. Onu bir evde vurdular. Herkes ölecek, diyordu. Ölmedi. Dört duvar arasında sardunyalar yetiştirmiş. Yağmur suyunu biriktirmiş havalandırmada. Sonra topuklarını ovmuş onla.
Misal, benim Feride Abla’m çıktı içeriden. İş vermediler ona. Kara kara baktılar uzaktan. O da çorap ördü. Çocuklara matematik öğretti. Dışarıdan bitirdi okulunu. Annesinin sardunyalarını suladı.
Arkadaşları bir ilan bile vermediler arkasından. Kanserin de en hızlısı varmış meğer. Ama ben onu uzaktan hep sevmiştim. Akşamları iş dönüşü bezgin oluyordu misal. Şimdi o da yorulmuyor artık.
Feride Abla yorulmuyor, Sevgi Abla da yorulmuyor.
‘Yürümek benim işim Sevgi Abla,’ dedim.
Ertuğrul Kapısı’nda buluştuk.” Hayatın Bütün Sokakları, Yüklük – Ahmet Büke

Bir Cevap Yazın

