Yalçın Tosun – Yazarların Günlük Ritüelleri

Yalcin Tosun

Yazıyla geçen bir gününüz nasıl geçer? Nasıl programlarsınız?

Benim için yazmak gün içinde herhangi bir anda kendini diretebilir. Pek programlı olduğum söylenemez. Yazmıyorken de aslında içimde devam eden bir yazma süreci yaşıyorum gibi geliyor bana. Programsız ama yazı geldiğinde teslim olarak yazıyorum.

Çalışırken olmazsa olmaz ritüelleriniz var mı? Varsa nelerdir?

Elimden geldiğince kendimi izole etmem gerekiyor bulunduğun ortamdan. Ritüel denebilecek bir şey söyleyemem.

Müzik dinleyerek çalışabilir misiniz? En çok ne dinlersiniz?

Müzik çok önemli hayatımda. Müziksiz yazamam diyebilirim. Dönüp dinlediklerim yanında yeni müzikleri de elimden geldiğince takip ederim. Ama olmazsa olmaz dediğim ve dönem dönem dönerek dinlediklerim: David Bowie, Prince, Birsen Tezer, Sezen Aksu, Annie Lennox, Hümeyra, Björk, Bryan Ferry, Müzeyyen Senar… Son zamanlarda bolca Kalben ve Son Feci Bisiklet.

yalcin-tosun1.jpgÇalışmaya kâğıt kalemle mi başlarsınız yoksa bilgisayarda mı yazıyorsunuz?

Akıllı telefonuma notlar alırım dışardayken. Tüm yazılarımı bilgisayarımda yazıyorum. Kâğıt, kalem, defter, daktilo meraklısı olmadım hiç.

İlham gerçekte var mı? Varsa sizinki nasıl geliyor?

İlham mıdır adı bilemem ama bir itici güç var insana artık yazmasını direten. İçimde çoğalarak dışarı taşmak isteyen bir şey var, evet.

Bir fikrin iyi olup olmadığını nasıl anlarsınız?

Zamana bırakarak. Beni terk etmiyorsa ve bir zaman sonra hala onu yazmak istiyorsam yazıyorum. İyi kötüden öte, yazmaya değer ya da değil diye bir karşılık buluyor benim içimde.

Dönüp dönüp okuduğunuz şairler yazarlar kimler?

Carver, Sevim Burak, Füruzan, Sait Faik, Katherine Mansfield, Lale Müldür, Thomas Bernhard, Max Frisch…Bitmez.

En sevdiğiniz öykü/öyküler/öykücüler hangisi?

En sevdiğim öykü Mansfield’in “Garden Party” adlı öyküsüdür. Yazılmış en iyi öykülerdendir kanımca. Sonra Füruzan’ın “Parasız Yatılı”daki tüm öyküleri ve tabii ki Sevim Burak’ın neredeyse bütün öyküleri.

Şu an ne okuyorsunuz?

Şu an Andre Aciman’ın “Adınla Çağır Beni” adlı romanını okuyorum. Öykü ve şiir yazsam da iyi bir roman okuru olduğumu ve roman okumanın hazzının çok farklı olduğunu düşünüyorum

Bir Cevap Yazın

